세상 이야기

우리가 처한 불시장에서.....

LBA 효성공인 2019. 5. 14. 18:48

source: haptic


Within the context of the bull market we've been in, the growth of a little over 13 percent over the last year by IMAX Corp. (IMAX) isn't something that has inspired investors to put the company on their watch lists. If that continues, I think that will be a big mistake.


우리가 처해 온 불 시장의 맥락 안에서, 아이맥스 사의 작년 대비 13%가 조금 넘는 성장은 투자자들이 그 회사를 그들의 시계 목록에 올리도록 고무시킨 것이 아니다. 만약 그것이 계속된다면, 나는 그것이 큰 실수라고 생각한다.


IMAX has two major growth catalysts that look to be sustainable over the next eight years or so. Those are the transition by Hollywood to rely a lot more on blockbuster films, which plays into the strength of IMAX, and its successful entry into the Chinese market, where it has well over 50 percent more of the market to expand into.

In this article we'll look at why both of those vital catalysts provide a potentially large growth trajectory for the company for many years.

아이맥스는 앞으로 8년 정도 동안 지속될 것으로 보이는 두 가지 주요 성장 촉매제를 가지고 있다. 이러한 것들은 할리우드가 아이맥스의 강점으로 작용하는 블록버스터 영화들에 훨씬 더 의존하기 위한 전환과 중국 시장으로의 성공적인 진출로 확대하기 위한 시장의 50% 이상을 확보하고 있다.

이 기사에서는 두 가지 중요한 촉매제가 다년간 회사에 잠재적으로 큰 성장 궤적을 제공하는 이유를 살펴보겠다.

The Hollywood film model has changed(변화된 헐리우드의 모델)

Few of us need to be told that entertainment consumption has increasingly moved toward the home and smaller screens because of the ability to digitally stream content anywhere. For most films there is no upside(윗면:좋은 점)) for consumers to go to a theater to watch the movie when it can be watched from where and whenever it's convenient.


어디서나 컨텐츠를 디지털 방식으로 스트리밍할 수 있는 능력 때문에 오락 소비가 점점 가정과 소형 화면으로 이동했다는 사실을 알아야 할 사람은 거의 없다. 대부분의 영화들은 소비자들이 언제 어디서나 영화를 볼 수 있을 때 극장에 가서 영화를 볼 수 있는 좋은 점이 없다.


The exception to that rule is the blockbuster films that provide the type of immersive experience that can't be replicated on a small screen, or in a growing number of cases, even on regular-sized screens in theaters.

그 규칙의 예외는 블록버스터 영화들로, 작은 스크린에서는 복제할 수 없고, 심지어 극장에서는 일반 크기의 스크린에서도 복제할 수 없는 몰입감 있는 경험을 제공한다.


That's where IMAX comes in, as the film industry is increasingly reliant on creating blockbusters that are considered a must-see on the big screen, and to that end IMAX has been slowly becoming the go(시도 기회) to experience for Hollywood and Chinese producers, who are able to IMAX tech(통하여) to create an unmatchable experience for those watching at the IMAX theaters.


그것이 아이맥스가 등장하는 곳이며  영화계가 대형 스크린에서 꼭 봐야 할 블록버스터를 만드는 데 점점 더 의존하고 있으며, 이를 위해 아이맥스는 아이맥스 테크놀로지를 통해 아이맥스 극장에서 시청하는 사람들에게 비길 수 없는 경험을 만들어낼 수 있는 할리우드 및 중국 제작자들에게 서서히 경험의 길로 접어들고 있기 때문이다.


A recent example of that was “Avengers: Endgame,” where the taller screens of the company were able to display over 25 percent more of the picture than regular screens (not all IMAX screens are the same height).


그 최근의 예로는 "어벤져스: 엔드 게임"이 있는데, 이 게임에서는 회사의 더 큰 스크린이 일반 스크린보다 25% 이상 더 많은 사진을 표시할 수 있었다(모든 아이맥스 스크린이 동일한 것은 아니다).


When referring to tech above, I'm not talking about IMAX's cameras, because directors Joe and Anthony Russo used ARRI's large-format Alexa 65 digital camera to shoot the film. This allowed the directors to get a format that can be played on the larger screens of IMAX, with the additional flexibility of being able to bring their cameras anywhere. That's important to know because the cameras of IMAX are known to be large and difficult to operate.

위의 기술에 대해 언급할 때, 나는 아이맥스의 카메라에 대해 말하는 것이 아니다. 왜냐하면 감독 조와 앤서니 루소가 ARRI의 대형 포맷 알렉사 65 디지털 카메라를 사용하여 영화를 촬영했기 때문이다. 이로써 감독들은 카메라를 어디든 가지고 다닐 수 있는 추가적인 유연성과 함께 아이맥스의 더 큰 화면에서 재생할 수 있는 포맷을 얻을 수 있었다. 아이맥스의 카메라는 크고 조작이 어려운 것으로 알려져 있기 때문에 그 점은 알아야 한다.


Here's what I mean by the usage of IMAX's tech:

IMAX의 기술 사용법은 다음과 같다.


While projectors don't show [18K] other than our film ones... we employ a lot of technology around that. We scan the film into its digital form at the highest possible resolution, and we process it throughout the entire food chain at these higher resolutions. It's a technique called oversampling. What it means is that when you get to that 4K final content, because you've been processing it at a much higher resolution, you actually get a better quality image.


프로젝터들은 우리 영화 말고 다른 18K를 보여주지 않지만... 우리는 그 주위에 많은 기술을 사용한다. 우리는 가능한 가장 높은 해상도로 그 필름을 디지털 형태로 스캔하고, 이 더 높은 해상도로 전체 먹이사슬에 걸쳐 처리한다. 오버샘플링이라는 기술인데. 그 4K 최종 컨텐츠에 도달했을 때 훨씬 높은 해상도로 처리했기 때문에 실제로 더 좋은 품질의 이미지를 얻을 수 있다는 겁니다


This is especially important when incorporating characters of different sizes in various action scenes.

All of that is to say that IMAX is positioned very well to take advantage of the transition of Hollywood to the blockbuster model in the years ahead. With most of them including a lot of action scenes, these films will not be interchangeable with small screens in the way normal films are. For that reason IMAX, with the quality of blockbuster franchises on the way through at least 2027, appears to have a growth trajectory ahead of it that is unmatched in its history. That includes the retrofitting of some of its theaters, and the entering into markets with new theaters.


이는 다양한 액션 장면에 다양한 크기의 캐릭터를 통합할 때 특히 중요하다
그 모든 것은 앞으로 헐리우드가 블록버스터 모델로 전환되는 것을 이용하기 위해 아이맥스가 매우 좋은 위치에 있다는 것이다. 이 영화들 대부분이 많은 액션 장면들을 포함하고 있기 때문에, 이 영화들은 일반 영화처럼 작은 스크린과 호환되지 않을 것이다. 그런 이유로 아이맥스는 적어도 2027년까지 블록버스터 프랜차이즈의 품질을 가지고 있으며, 그것의 역사에서 타의 추종을 불허하는 성장 궤적을 앞에 두고 있는 것처럼 보인다. 그것은 그것의 일부 극장의 개축과 새로운 극장과 함께 시장에 들어가는 것을 포함한다.

The Chinese market (중국시장)

For several years IMAX has enjoyed significant growth in China. In the most recent quarter it generated over $100 million, up almost 20 percent year-over-year. It was the second-highest gross in the Chinese market since IMAX entered it.

The catalysts behind the performance were the increase in the number of IMAX theaters in China, good performances from domestic film titles, and a partnership with Maoyan, a Chinese ticket platform.


몇 년 동안 아이맥스는 중국에서 상당한 성장을 누려 왔다. 가장 최근의 분기에는 전년 동기 대비 거의 20% 증가한 1억 달러 이상을 벌어들였다. 아이맥스가 진출한 이후 중국 시장에서 두 번째로 높은 총액이었다.
이번 공연의 배경에는 중국 내 IMAX 상영관 수 증가, 국내 영화 타이틀의 좋은 공연, 중국 티켓 플랫폼인 마오얀과의 제휴 등이 있었다.


In 2018, the total take in China for IMAX was $337 million, up 16 percent from 2017. It looks like that is going to improve annually over the next several years, based upon expected increase in screens and attraction of a superior immersion experience at existing outlets.


2018년 중국의 아이맥스 총 테이크 건수는 3억3700만 달러로 2017년보다 16% 증가했다. 스크린의 예상 증가와 기존 아울렛에서의 뛰어난 몰입 경험의 매력에 기초하여 그것은 향후 몇 년 동안 매년 개선될 것으로 보인다.


The remainder of the year remains optimistic in China, with the performance of 'Avengers: Endgame' producing the largest IMAX opening ever in China. It generated over $21 million in its first two days, and $42 million over the first five days. That is more than the total revenues generated by 'Infinity War'. There are 609 IMAX screens in China at this time.


중국에서 '어벤져스: 엔드게임'의 활약이 사상 최대 규모의 아이맥스 오픈을 만들어 내는 등, 남은 한 해 동안 중국에서 낙관적인 모습을 유지하고 있다. 그것은 처음 이틀 동안 2,100만 달러 이상을 벌어들였고, 처음 5일 동안 4,200만 달러를 벌어들였다. 이는 '인피니트 전쟁'이 창출한 총 수입보다 많은 금액이다. 현재 중국에는 609개의 아이맥스 화면이 있다.


While IMAX screens only account for about 1 percent of all screens in China, Endgame generated 13 percent of the box office in the country, reinforcing my thesis that blockbusters, no matter what market they're successful in, are the foundation of IMAX's long-term success..

아이맥스 스크린이 중국에서 전체 스크린의 약 1%만을 차지하지만, 엔드게임은 중국에서 13%의 박스오피스를 창출해, 어떤 시장에서 성공을 거두든 아이맥스의 장기적 성공의 토대가 된다는 나의 주장을 강화시켰다.


Another part of the Chinese market I don't think is understood by most investors is the popularity of films produced within the country. That is going to be a big part of growing success for IMAX, with a good performance from 'The Wandering Earth' being a recent example of that.


대부분의 투자자들이 이해하지 못하는 중국 시장의 또 다른 부분은 중국에서 제작된 영화의 인기라고 생각한다. 그것은 아이맥스 사의 성공에 있어서 큰 부분을 차지하게 될 것이며, '떠도는 지구'의 좋은 연주가 그 최근의 예일 것이다


It's noteworthy that the company believes it has only penetrated about 42 percent of the overall Chinese market, leaving approximately 58 percent more potential growth before leveling off.A growing number of Chinese filmmakers are deciding to go with IMAX cameras in order to boost quality, revenue and earnings. That in turn will have IMAX grow its international sales.

Other key global markets it's increasing its presence in are Japan, Germany and France. The company has been exceeding its past performance in those markets as well.

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동사가 중국 전체 시장의 약 42%만을 점유하고 있으며, 평준화 전에 약 58%의 잠재성장률을 남겼다고 믿고 있는 것은 주목할 만하다.점점 더 많은 중국 영화제작자들이 품질, 수입, 수입을 올리기 위해 아이맥스 카메라를 사용하기로 결정했다. 그것은 결국 아이맥스로 하여금 국제 판매를 증가시키게 할 것이다.
그것의 입지를 강화하고 있는 다른 주요 글로벌 시장들은 일본, 독일, 프랑스들이다. 그 회사는 그 시장들에서도 과거의 실적을 상회하고 있다.


Conclusion(결론)


Based only on the two Disney franchises of Star Wars and Avatar, the years ahead should be very profitable for IMAX. As Hollywood continues to gravitate toward an immersive experience to battle the streaming competition, IMAX will be at the forefront of that move, and the blockbuster franchises above should, with most if not all releases, surpass the $1 billion mark each, and in the case of Avatar, we could see some of the releases surpass the record recently set by Endgame.


스타워즈와 아바타의 두 디즈니 프랜차이즈를 기준으로 했을 때, 앞으로 몇 년은 아이맥스에게 매우 이익이 될 것이다. 할리우드가 스트리밍 경쟁과 싸우기 위해 몰입감 넘치는 경험을 향해 계속 끌어가면서, 아이맥스는 그러한 움직임의 선봉에 설 것이고, 위의 블록버스터 프랜차이즈들은, 비록 모든 출시가 아니더라도, 각각 10억 달러 선을 넘어야 하며, 아바타의 경우, 우리는 이 발표물들 중 일부가 최근 기록을 넘어서는 것을 볼 수 있다.t by endgame


Over the next seven or eight years, Disney is going to alternate Star Wars and Avatar releases, which will provide IMAX a consistent stream of revenue that will have a strong impact on its top and bottom lines. Add to that other franchises and the burgeoning Chinese market, and it's easy to see that IMAX is a bargain at this time compared to what it'll be when it starts to receive the benefits of the era of the Hollywood blockbuster.


앞으로 7, 8년 동안 디즈니는 스타워즈와 아바타를 번갈아 출시할 예정인데, 이는 아이맥스사가 상단과 하단에 강한 영향을 미칠 일관된 수익 흐름을 제공할 것이다. 거기에다 다른 프랜차이즈와 급성장하고 있는 중국 시장까지 합하면, 할리우드 블록버스터 시대의 혜택을 받기 시작할 때의 모습과 비교해 볼 때, 아이맥스는 이 시기에 흥정이라는 것을 쉽게 알 수 있다.


Not only would IMAX do well as it is today, but it's increasing the quality of some of its existing screens while continuing to add more on an annual basis.


아이맥스는 현재와 같이 좋은 성적을 낼 뿐만 아니라, 기존의 일부 스크린의 품질을 높이는 동시에 매년 더 많은 기능을 추가하고 있다.


This year it's expected to install from 185-190 theater systems, with 45 of them being upgrades to IMAX laser, and 140-145 being new theater systems.


올해는 185-190개의 극장 시스템에서 설치될 것으로 예상되는데, 그 중 45개가 아이맥스 레이저로 업그레이드되었고, 140-145개가 새로운 극장 시스템으로 업그레이드되었다.


With the performance of Endgame, growth in China, and the new systems, the company has upwardly revised it guidance from mid-to-high single-digits to low double digits. I see this momentum continuing over the next seven to eight years..


엔드게임의 성과, 중국의 성장, 그리고 새로운 시스템들로, 그 회사는 그것의 지도를 중간에서 높은 단위에서 낮은 두 자리 숫자로 상향 수정했다. 나는 이 모멘텀이 다음 7~8년 동안 계속된다고 본다.


In 2017 the company generated net income of $2.3 million, and 2018 that jumped to $22.8 million. That will continue to climb going forward. A lot of investors aren't aware that IMAX has enjoyed 13 straight earnings beats. There is nothing to suggest this is going to change. A key reason for that is most of its partnerships require little capital expenditure on the part of IMAX, resulting in low risk and costs. That points to earnings continuing to move in an upward trajectory even as revenue jumps in the years ahead


2017년에는 2,330만 달러의 순익을 올렸고 2018년에는 2,280만 달러로 급증했다. 그것은 앞으로 계속 올라갈 것이다. 많은 투자자들은 IMAX가 13개의 연속 수익 비트를 누렸다는 것을 알지 못한다. 이것이 바뀔 것이라는 것을 암시할 만한 것은 아무것도 없다. 그것의 주요한 이유는 그것의 제휴의 대부분이 아이맥스 부분에 대한 자본 지출을 거의 요구하지 않기 때문에 낮은 위험과 비용을 초래하기 때문이다. 이는 향후 몇 년 동안 수익이 증가하더라도 수익은 계속 상승하는 것을 의미한다.



At the end of the first quarter IMAX had a total network of 1,514 systems, with 1,420 of them part of commercial multiplexes.


The way to think about IMAX is that while Endgame was a record breaker, it shouldn't be considered an anomaly. While there won't be a lot of films that will challenge that record, there will be a number of them that surpass the $1 billion mark, and IMAX will get a nice piece of the action.


1분기 말에 아이맥스는 총 1,514개의 시스템을 가지고 있었고, 그 중 1,420개의 시스템이 상업 멀티플렉스의 일부였다.

IMAX에 대해 생각하는 방법은 엔드게임은 기록차단기였지만, 예외적인 것으로 간주되어서는 안 된다는 것이다. 그 기록에 도전할 영화는 많지 않겠지만, 10억 달러를 돌파하는 영화도 많을 것이고, 아이맥스는 멋진 액션 한 편을 얻게 될 것이다.


The bottom line is we are in the era of the blockbuster, and markets around the world are looking for ways to enhance the immersion experience in theaters in order to attract those that have migrated toward smaller screens as their preferred way of consuming content.


요컨대 우리는 블록버스터 시대에 있으며, 전세계의 시장들은 그들이 선호하는 콘텐츠 소비 방법으로 더 작은 스크린으로 이주한 영화들을 끌어들이기 위해 극장에서 몰입 경험을 향상시킬 방법을 찾고 있다.


IMAX is at the center of that move, and I believe is on the precipice(절벽) of a growth spurt(분출) that will make investors don't take a position in the company wish they did before it takes off.


아이맥스는 그러한 움직임의 중심에 있고, 나는 투자자들이 그것이 시작되기 전에 그들이 원했던 회사에서의 위치를 차지하지 못하게 할 성장 급발의 벼랑 끝에 있다고 믿는다.


we have no positions in any stocks mentioned, and no plans to initiate any positions within the next 72 hours. I wrote this article myself, and it expresses my own opinions. I am not receiving compensation for it (other than from Seeking Alpha). I have no business relationship with any company whose stock is mentioned in this article.


우리는 언급된 어떤 주식에 대한 입장이 없으며, 향후 72시간 이내에 어떠한 입장도 개시할 계획이 없다. 내가 이 글을 직접 썼는데, 그것은 내 자신의 의견을 표현하고 있다. 나는 그것에 대한 보상을 받지 못하고 있다. 나는 이 글에서 주식을 언급하는 어떤 회사와도 거래 관계가 없다.